Aktualnie w Polsce obowiązuje ustawa, która weszła w życie 1 stycznia 2024 r., reguluje ona m.in. warunki i zasady szkolenia psychoterapeutycznego, jej pełna treść tutaj https://orka.sejm.gov.pl/opinie9.nsf/nazwa/3183_u/$file/3183_u.pdf
Aktualnie procedowana jest również w sejmie osobna ustawa o zawodzie psychoterapeuty i samorządzie zawodowym, jej pełna treść tutaj https://orka.sejm.gov.pl/Druki10ka.nsf/Projekty/10-RPW-5317-2025/$file/10-RPW-5317-2025.pdf
Program szkoleniowy FundacjiSPP jest cały czas dostosowywany do zmieniających się regulacji prawnych w Polsce, posiada akredytację Polskiego Towarzystwa Psychologii Procesu, które to udziela swoich rekomendacji wyszkolonym terapeutom oraz studentom psychologii procesu w trakcie procesu szkolenia.
Program spełnia standardy ustalane przez Radę Szkoleniową IAPOP (International Association of Process Oriented Psychology http://www.iapop.com )
Aktualna lista osób posiadających uprawnienia do prowadzenia psychoterapii znajduje się na stronie Polskiego Towarzystwa Psychologii Procesu https://psychologia-procesu.org.pl/psychoterapeuci
Warunki uczestnictwa w programie szkoleniowym FundacjiSPP:
- Kandydat/ka musi posiadać wykształcenie wyższe II stopnia (studia magisterskie) w momencie rozpoczęcia studiowania
- Ukończenie Kursu Rocznego lub Kursu Intensywnego. Godziny zajęć z Kursu Rocznego / Intensywnego wliczają się w całości do godzin studiowania o ile przyjęcie do szkoły następuje bezpośrednio lub do dwóch lat po kursie; w innych przypadkach – ilość godzin do zaliczenia do uzgodnienia z Radą Szkoły
- Wypełnienie ankiety, zawierającej m.in. pytania dotyczące dotychczasowego doświadczenia w pracy z ludźmi i pracy nad sobą, wykształcenia i zaintersowań
- Rozmowa kwalifikacyjna (z dyplomowanym terapeutą z kadry szkoły): ocena gotowości kandydata/tki do podjęcia szkolenia w psychoterapii w nurcie psychologii procesu
- Ilość miejsc jest ograniczona. Czynniki, które bierzemy pod uwagę przy przyjmowaniu to: wcześniejsze doświadczenie w pracy z ludźmi i pracy nad sobą, umiejętności interpersonalne, gotowość do podjęcia ścieżki edukacyjnej i rozwojowej w zakresie pracy z procesem i świadomość specyfiki wybranego podejścia
- W trakcie studiowania student/ka bierze odpowiedzialność za własne doświadczenia i rozwój